Vergeet Niet Je Webwinkel Ook Offline Te Promoten!

Foto van Martijn Heijmans - auteur van artikel
Martijn Heijmans - Dropshipping en Webwinkel Expert

Geplaatst: 20 december 2011 in Artikelen


Veel webwinkeliers staren zich blind op het online aanprijzen van hun webwinkel. Op internet is de concurrentie vaak groot en is het moeilijker je te onderscheiden. Vooral als je middelen beperkt zijn en je zelf de techniek niet kunt verzorgen, is het vaak moeilijk om zowel door de bomen het bos nog te zien, als te concurreren met anderen.

Daarom is het niet geheel onverstandig om eerst klein te beginnen. Laat je webwinkel eerst een digitale brochure zijn van de waren die je bied. Je eerste klanten probeer je dan eerst uit de buurt te halen. Print een aantal A4tjes uit (of maak het iets mooier bij de lokale copyshop) deel ze door 2én of door 4én en zet er een kortingscode op.

Bedenk dan of er een buurt is waar je doelgroep zit, of beperk je tot je eigen omgeving en gooi je zelfgemaakte foldertjes in je bus. Naast een goedkope reclame ook een goede manier van lichaamsbeweging.

Vergeet niet dat iedereen klein begint, als je producten goed zijn, kan dit ook een manier zijn om het vuurtje te verspreiden.