Waarom SEO En Social Media Steeds Minder Belangrijk Worden Voor Internet Marketeers

Foto van Martijn Heijmans - auteur van artikel
Martijn Heijmans - Dropshipping en Webwinkel Expert

Geplaatst: 18 september 2011 in Artikelen


Veel internet marketeers richten zich op dit moment op SEO en Social Media. Social Media als Facebook, Hyves en LinkedIn zijn netwerken waar mensen samenkomen en met elkaar in contact kunnen komen. SEO staat voor Search Engine Optimimalisation en probeert er dus voor te zorgen dat je website zo goed mogelijk in een zoekmachine als Google gevonden kan worden.

SEO is een musthave, Social Media zou ik ook zeker niet overslaan, maar beiden zijn het op dit moment niet waard om je op te focussen. Een goede SEO score word al bereikt door een SEO plugin voor je CMS te installeren, en voor Social Media zijn er ook vele soorten plugins. Allen door vrijwel hetzelfde en door het gemak kan iedereen het bijna.

Daarom ben je met SEO en Social Media niet bezig jezelf te onderscheiden, maar doe je mee met de massa. In de SEO wereld is met een recente update van Google (Panda update) gebleken dat de klassieke SEO regels nog steeds in acht moeten worden genomen, maar dat Google nu ook meer gaat letten op de kwaliteit van je site, hoe ervaren je bezoekers je site, heb je unieke artikelen? Blijven ze langer of gaan ze na de eerste pagina die ze van je site zien, gelijk weer weg?

Deze factoren zijn altijd van belang geweest, maar waren ondergesneeuwd omdat iedereen nog steeds snelle winst kon behalen met bovengenoemde zaken. De tijd komt eraan dat je je pas echt kunt onderscheiden als je iets unieks maakt, waar mensen echt iets mee kunnen! Wat dat is? Dat is aan jou! Maar verwacht ook dat het steeds moeilijker word om geld te verdienen op internet!